Vi har förstärkt säkerheten ytterligare i St1-Appen vilket innebär att du behöver göra en stark identifiering (som tex BankID) när du betalar med med St1-Appen.
Bakgrunden till förändringen är ett nytt EU-direktiv som syftar till att öka säkerheten vid köp via internet och som alla aktörer i EU måste genomföra. Här nedan har vi satt samman en lista med vad du behöver göra för att tanka och betala ännu säkrare med St1-Appen.
Om du har några frågor, kontakta oss som vanligt här eller på 08 5554 8410 helgfria vardagar 8-16.
Gör så här om du har St1 Mastercard kopplat till St1-Appen
När du därefter gör en betalning i nya versionen av St1-Appen kommer du få identifiera dig med Mobilt BankID. Om du föredrar en annan stark identifiering, som Touch ID, Face ID eller Fingerprint, kan du gå in på din användarprofil och aktivera biometrisk autentisering i din telefon.
Gör så här om du anslutit ett annat kort till St1-Appen
Har du problem att logga in i St1-Appen eller fungerar inte ditt konto? Det kan bero på ett problem vi haft med felaktiga e-postadresser. Det har vi nu arbetat fram en lösning på! Här nedan har vi satt samman en lista med vad du behöver göra för att registerar ditt konto på nytt och tanka ännu säkrare med St1-Appen.
1) Uppdatera till senaste versionen av St1-Appen.
2) Ange den e-post du registrerat ditt konto med, om du ej har tillgång till aktuell e-post adress eller av annan anledning ej använder den längre skall du skapa ett nytt konto och ange din nya e-post adress.
När du gör tankningen/köpet kommer du först få identifiera dig med BankID och sedan göra en stark identifiering igen för att identifiera dig hos din kortutgivare/bank som beviljat kortet. Kontrollera att du har tillgång till din banks kodapplikation (oftast Mobilt BankID) för att kunna göra en stark identifiering innan du påbörjar din tankning.
Med de här förändringarna blir det ännu säkrare att tanka och betala med St1-Appen.
Trevlig resa och kör försiktigt!