Vi har en juridisk skyldighet att identifiera och känna våra kunder. Det gäller inte bara nya kunder utan även befintliga kunder så länge de är kunder hos oss. Därför måste vi uppdatera våra kunders information med jämna mellanrum. Genom att uppdatera din kundinformation kan vi säkerställa en säker och smidig användning av ditt kort även i framtiden.
Vi ber dig kontrollera bl a följande information:
Kontrollera att e-postens avsändare är St1 Mastercard. Om du är osäker på om det är det, kontakta St1 Kundservice på 08 5554 84 10. Vi kommer aldrig att be dig om dina bankuppgifter, lösenord eller kortinformation via e-post eller per telefon.
Vi ber dig kontrollera dina kontaktuppgifter (namn, telefonnummer, e-post och adress). Utöver detta ber vi om ditt medborgarskap, bosättningsland, arbets- och löneinformation. När det gäller betalningsbeteende ber vi dig att berätta syftet med användningen av ditt kreditkonto och en uppskattning av den månatliga användningen, både för kortbetalningar och kontantuttag. En väsentlig del är informationen om du är en politiskt aktiv inflytelserik person.
Ja, det kan du. I samband med ändring av e-postadress, skickar vi ett e-postmeddelande med en bekräftelsekod till din nya e-postadress. Bekräftelsekoden är giltig i 24 timmar. E-postadressen bekräftas i våra system endast om den har verifierats.
Du kan inte ändra din bokföringsadress själv. Om du upptäcker ett fel, vänligen kontakta St1 Kundservice på 08 5554 8410, helgfria vardagar 08.00-16.00.
Vi har en laglig skyldighet att identifiera och känna våra kunder. Denna skyldighet gäller inte bara nya kunder, utan hela kundens livscykel. Därför måste vi uppdatera våra kunders information med jämna mellanrum. Genom att uppdatera din kundinformation kan vi säkerställa en säker och smidig användning av ditt kort även i framtiden.
Ja, alla kunder hos St1 Finance Oy måste svara på dessa frågor. St1 Finance Oy är skyldig att ställa dessa frågor till alla sina kunder.
Vi behöver dina svar på dessa frågor så att vi kan garantera tillhandahållandet av våra tjänster även i framtiden. Om vi inte får den nödvändiga informationen, kan resultatet bli att vi inte kan erbjuda dig st1 Mastercard i fortsättningen.
Syftet med denna undersökning är att säkerställa att all information om dig är korrekt och uppdaterad.
Utöver detta använder vi endast informationen i samband med intern rapportering och lagstadgad rapportering.
Ja, alla banker som är verksamma under Finansinspektionen ber om denna information. Mer information på Finansinspektionens hemsida.
Vi delar inte din information med andra banker. Det enda syftet med denna undersökning är att säkerställa att all information om dig är korrekt och uppdaterad.
Vi hanterar dina svar och den information du lämnar konfidentiellt i enlighet med tystnadsplikt och dataskyddsförordningen. Vi följer St1 Finance Oys dataskyddsförordning.
Vänligen kontakta St1 Kundservice på 08 5554 8410, helgfria vardagar 08.00-16.00.
Vi skickar enkäten vart femte år till alla våra St1 Mastercardkunder. Undantaget är politiskt aktiva inflytelserika kunder, som enkäten skickas till vart tredje år.
Vi har en laglig skyldighet att regelbundet se till att vår kundinformation är uppdaterad. Detta krav på att känna kunderna gäller både nya och befintliga kunder. Om du blev kund hos oss innan gällande lag trädde i kraft eller om dina uppgifter (t.ex. ekonomiska situation eller användning av tjänster) har förändrats kan vi behöva ytterligare information från dig och i vilket fall som helst, information om att dina uppgifter är aktuella.
För att vi ska kunna agera enligt lag och aktivt förhindra missbruk av offentlig makt är det vår uppgift, enligt lagen, att ta reda på om du är en så kallad politiskt inflytelserik person (=PEP, Politically Exposed Person). I praktiken frågas detta för att ta reda på om du har en betydande offentlig ställning i Sverige eller i ett annat land, om du är familjemedlem eller nära affärspartner till en sådan person. Vi samlar inte in information om din eller andras partitillhörighet.
Med hjälp av denna fråga strävar vi efter att för statistiska behov ta reda på det huvudsakliga syftet att använda kortet ur kundens synvinkel. Vi övervakar eller begränsar inte på något sätt användningen av kortet baserat på svaret du ger.